خدمات فرمانداری
حوزه خدمت | خدمات قابل ارائه | متصدی |
ارزیابی عملکرد | ـ همکاری در تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی و موسسات و سازمان های وابسته به آن .
ـ اجرای دستورالعمل های ارزیابی عملکرد و تکمیل فرم های مربوط به تهیه مستندات لازم . ـ نظارت بر حسن اجرای برنامه های ارزبابی عملکرد در دستگاه اجرایی ، موسسات و شرکت های دولتی وابسته و تحلیل ارزیابی های انجام شده و ارائه پیشنهاد های لازم . ـ انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامه های عملکرد و شاخص های مورد عمل در دستگاه اجرایی و ارائه پیشنهادهای لازم . |
|
بازرسی | ـ تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر ، دوره ای و یا موردی از واحدهای ملی و استانی برای سنجش میزان ، مطابقت عمل و عملکرد ، اقدام کنندگان با اهداف و برنامه ها ، دستورالعمل ها و ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دستگاه .
ـ بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع . ـ تهیه و گزارشات نوبه ای در فواصل ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه ، نه ماهه ، و سالانه برای اطلاع وزیر وبالاترین مقام اچرایی دستگاه از عملکرد واحدهای مختلف . ـ برقراری ارتباط باسازمان بازرسی کل کشور و ابقای وظیفه مندرج در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور ، کمیسیون اصول ۸۸ و ۹۰ مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظرسنجی دستگاه ها و رسانه های جمعی و مطبوعات . ـ تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده . ـ کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آـشکار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مدیران ذی ربط و بالاترین مقام اجرایی دستگاه . ـ اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدامی آنها در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط . |
|
پاسخگویی به شکایات | ـ دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم (مراجعین) از واحدها و کارکنان دستگاه .
ـ بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی . ـ بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور . ـ پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان . ـ جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام اجرایی دستگاه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد . ـ پیگیری از نتایج گزارش های تهیه شده . ـ پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان . |
حوزه خدمت | خدمات قابل ارائه | متصدی |
دفتر سیاسی انتظامی | ـ رسیدگی به امور احزاب سیاسی .
ـ رسیدگی به امور دانشجویی شهرستان . ـ مباحث مربوط به سوخت یارانه ای . ـ پیگیری و هماهنگی صدور مجوز مراسم و محاسباتی که نیاز به اخذ مجوز دارند . ـ پیگیری امور مربوط به مطالبات کارخانجات و شرکت های تولیدی . ـ پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی از ادارات شهرستان . ـ دبیر کمیسیون ساماندهی فضای اداری . ـ دبیر کمیسیون ماده یک سازمانی . ـ پیگیری مسایل مرتبط با اتباع خارجی . ـ پیگیری مسایل مرتبط با قاچاق ارز و کالا . |
|
دفتر امور اجتماعی و فرهنگی شوراها انتخابات و امور حقوقی | ـ تشکیل کارگروه های اجتماعی و فرهنگی در رابطه با پیشگیری از آسیب های اجتماعی (اعتیاد ـ فقر ـ بیکاری ـ طلاق ـ سرقت ـ مشروبات الکلی ـ مفاسد اجتماعی).
ـ تشکیل کارگروه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با دو رویکرد عفاف و حجاب و حقوق شهروندی . ـ تشکیل کارگروه سلامت ، امنیت غذایی و پیگیری موارد مربوطه به بهداشت . ـ انجام امور مربوط به شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها . ـ انجام امور انتخابات (برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی و پیش بینی های لازم به منظور انجام امور انتخابات ). ـ پیگیری مربوط به امور اتحادیه های صنفی و کمیسیون نظارت . ـ پیگیری امور مربوط به تقویت و راه اندازی شبکه های تلویزیونی و رادیویی. ـ ستاد خدمات سفر شهرستان . ـ شورای هماهنگی فرمانداری و اعمال سیاست های عمومی دولت در زمینه مسایل فرهنگی و تشکیل جلسات مربوط در این راستا . ـ طرح دعوی و دفاع به نمایندگی از فرمانداری در کلیه امور حقوقی . ـ دبیر جلسات ستاد هماهنگی مناسبت های مختلف ملی ، مذهبی (دهه امامت و ولایت، دهه کرامت ، دهه فجر ، ارتحال حضرت امام ، اوقات فراغت ، هفته دفاع مقدس و….) ـ دبیر کمیته انطباق مصوبات شوراهای اسلامی شهرها . ـ پیگیری تقاضاهای مردم از ادارات و پیگیری در خصوص ساماندهی امور جوانان . ـ تشکیل جلسات و پیگیری امور مربوط به تعزیرات ، کمیته مهارت ، کمیته آردونان و…. |
|
امور دارایی و مالی | ـ انجام امور مربوط به حقوق و مزایا ، لیست بیمه و امور اداری کلیه پرسنل فرمانداری .
ـ انجام امور مربوط به جذب و هزینه کلیه اعتبارات جاری ، عمرانی ، ابلاغی مجموعه فرمانداری . ـ انجام امور مربوط به یارانه نقدی خانوارها و پیگیری و مشاوره ارباب رجوع در موضوعات یارانه ای . |
حوزه خدمت | خدمات قابل ارائه | متصدی |
فناوری اطلاعات | ـنظارت بر دفاتر پیشخوان دولت شهرستان .
ـ راه اندازی و پیگیری مشکلات شبکه دولت . ـ پیگیری امور مربوط به حوزه پدافند غیرعامل در حوزه IT . ـ برگزاری انتخابات رایانه ای شهرستان . ـ ساماندهی و به روز رسانی سامانه های اتوماسیون اداری ، پیام استان ، سامد ، سامانه های انتخاباتی ـ تعمیر و نگهداری سیستم های فرمانداری و بخشداری اعم از نصب ویندوز ـ پیگیری مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری . ـ تامین امنیت سیستم های فرمانداری ، ارائه راهکارهای امنیتی و برگزاری جلسات برای ادارات به منظور مقابله با ویروس ها و بدافزارها و … ـ پیگیری و رفع مشکلات فنی فرمانداری . ـ همکاری و انجام امور رایانه ای در حوزه سرشماری نفوس و مسکن . ـ ارائه آموزش و راهکارهای آموزش مورد نیاز برای کارکنان . ـ همکاری با استانداری در جهت اجرای طرح های سخت افزاری و نرم افزاری . |
|
دفتر فنی فرمانداری | ـ دبیر کمیته برنامه ریزی
ـ دبیر شورای ترافیک و حمل و نقل ـ دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ـ دبیر شورای مسکن . ـ دبیر گروه کاری کارگروه امور زیربنایی ـ دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران ـ دبیر کمیسیون حفاری . ـ دبیر ستاد بازآفرینی محدوده ها و محله های هدف ـ برنامه های احیاء ، بهسازی و نوسازی ـ دبیر شورای حفاظت از منابع آب . ـ کمیته رفع موانع تولید ـ کارگروه گردوغبار . ـ پیگیری مسایل و مشکلات شهرستان در حوزه صنعت ، معدن ، زیست محیطی ، پروژه های عمرانی کشاورزی . ـ کمیته رفع موانع تولید ، کمیته حمل و نقل ، کمیته رصد تصادفات ، کمیته ترافیک . ـ پیگیری خسارات وارده ناشی از حوادث به بخش های مسکن ، صنعت ، کشاورزی ، دامداری و… ـ رسیدگی و پیگیری مسایل و مشکلات نواحی و شهرک صنعتی . ـ ستاد بیمه اجتماعی کشاورزی ، روستائیان ، روستائیان و عشایر و پیگیری و ترویج فرهنگ بیمه . ـ شرکت در کارگروه امور زیربنایی استان . ـ شرکت در کمیسیون ماده ۵ استان . ـ شرکت در کمیته تصویب طرح های هادی استان . ـ شرکت درگردهمایی دبیران ستاد حوادث استان . ـ عضو کمیته های زیر مجموعه پدافند غیرعامل شهرستان . |
|
حوزه خدمت | خدمات قابل ارائه | متصدی |
روابط عمومی | ـ جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فرمانداری .
ـ بررسی و تجزیه و تحلیل مطالب منتشرشده در رسانه های گروهی در ارتباط با فرمانداری . ـ ترتیب برنامه های مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فرماندار ودیگر مسئولین . ـ همکاری در برگزاری سمینارها و گردهمایی های متشکله توسط فرمانداری و تهیه گزارش های سمعی و بصری و انعکاس آن از طریق رسانه های گروهی و هماهنگی در این قبیل موارد با رسانه ها . ـ ارتباط مستقیم با روابط عمومی استانداری و ادارات . ـ همکاری مستمر در برگزاری مراسم مذهبی و برپایی نماز جماعت و تعظیم شعائر اسلامی . ـ انجام امور انتشاراتی و چاپی فرمانداری . ـ ایجاد و اداره آرشیو اطلاعاتی ، نوار ، فیلم و روزنامه . ـ در صورت تامین اعتبار اداره کتابخانه فرمانداری . ـ همکاری در امر مراسم استقبال و بدرقه مهمانان . ـ انجام امور سمعی و بصری فرمانداری . ـ تهیه مقدمات جلسات و دعوت از اعضاء حسب دستور مقام مافوق . ـ ارائه تحلیل و گزارش نهایی برای مراسم و بیان مشکلات احتمالی و نقاط ضعف و قوت به مقام مافوق ـ تهیه گزارش از مشکلات شهرستان با همکاری دستگاه های اجرایی و ارائه به مافوق . ـ حضور در میان جامعه شهری و روستایی و آگاهی از مشکلات فصلی و دائمی مناطق مختلف شهرستان و ارائه گزارش به مافوق . ـ حضور در جلسات و مسابقات فرهنگی و ورزشی شهرستان به منظور آگاهی از برنامه ها و تهیه گزارش و ارائه به مافوق . ـ ارسال اخبار و گزارشات شهرستان به استان حسب دستور مقام مافوق . ـ همکاری در زمینه تشکیل جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان . ـ تهیه بولتن و جمع بندی سالانه گزارشات مربوط به برنامه های شهرستان در ابعاد مختلف . ـ انجام سایر امور محوله از جانب مافوق .
|
|
دفتر برنامه ریزی و آمار | ـ مسئول امور سمن ها مسئول شورای پدافند غیرعامل و کمیته های ۱۲ گانه آن ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ، کارگروه اردوهای جهادی و طرح هجرت ، ـ کارگروه کمیسیون کارگری .
ـ تقاضای کتبی مبنی بر تاسیس سمن . ـ تکمیل پرونده . ـ تکمیل اساسنامه در چهارنسخه . ـ اخذ استعلام انتظامی و تخصصی . ـ طرح موضوع در هیات نظارت . ـ صدور پروانه فعالیت . ـ برپایی مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره (فرم ۳ و ۴). ـ معرفی به اداره ثبت اسناد و املاک به منظور ثبت سمن . ـ دریافت شماره و تاریخ ثبت سمن در اداره ثبت اسناد توسط نماینده سمن و ارائه آن به فرمانداری . ـ دریافت پروانه فعالیت سمن . |
|
حوزه خدمت | خدمات قابل ارائه | متصدی |
فناوری اطلاعات | ـنظارت بر دفاتر پیشخوان دولت شهرستان .
ـ راه اندازی و پیگیری مشکلات شبکه دولت . ـ پیگیری امور مربوط به حوزه پدافند غیرعامل در حوزه IT . ـ برگزاری انتخابات رایانه ای شهرستان . ـ ساماندهی و به روز رسانی سامانه های اتوماسیون اداری ، پیام استان ، سامد ، سامانه های انتخاباتی ـ تعمیر و نگهداری سیستم های فرمانداری و بخشداری اعم از نصب ویندوز ـ پیگیری مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری . ـ تامین امنیت سیستم های فرمانداری ، ارائه راهکارهای امنیتی و برگزاری جلسات برای ادارات به منظور مقابله با ویروس ها و بدافزارها و … ـ پیگیری و رفع مشکلات فنی فرمانداری . ـ همکاری و انجام امور رایانه ای در حوزه سرشماری نفوس و مسکن . ـ ارائه آموزش و راهکارهای آموزش مورد نیاز برای کارکنان . ـ همکاری با استانداری در جهت اجرای طرح های سخت افزاری و نرم افزاری . |
|
دفتر فنی فرمانداری | ـ دبیر کمیته برنامه ریزی
ـ دبیر شورای ترافیک و حمل و نقل ـ دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ـ دبیر شورای مسکن . ـ دبیر گروه کاری کارگروه امور زیربنایی ـ دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران ـ دبیر کمیسیون حفاری . ـ دبیر ستاد بازآفرینی محدوده ها و محله های هدف ـ برنامه های احیاء ، بهسازی و نوسازی ـ دبیر شورای حفاظت از منابع آب . ـ کمیته رفع موانع تولید ـ کارگروه گردوغبار . ـ پیگیری مسایل و مشکلات شهرستان در حوزه صنعت ، معدن ، زیست محیطی ، پروژه های عمرانی کشاورزی . ـ کمیته رفع موانع تولید ، کمیته حمل و نقل ، کمیته رصد تصادفات ، کمیته ترافیک . ـ پیگیری خسارات وارده ناشی از حوادث به بخش های مسکن ، صنعت ، کشاورزی ، دامداری و… ـ رسیدگی و پیگیری مسایل و مشکلات نواحی و شهرک صنعتی . ـ ستاد بیمه اجتماعی کشاورزی ، روستائیان ، روستائیان و عشایر و پیگیری و ترویج فرهنگ بیمه . ـ شرکت در کارگروه امور زیربنایی استان . ـ شرکت در کمیسیون ماده ۵ استان . ـ شرکت در کمیته تصویب طرح های هادی استان . ـ شرکت درگردهمایی دبیران ستاد حوادث استان . ـ عضو کمیته های زیر مجموعه پدافند غیرعامل شهرستان . |
|
حوزه خدمت | خدمات قابل ارائه | متصدی |
امور بانوان و خانواده | ـ تشکیل کمیته های زیر مجموعه جمعیت و سلامت با هدف سلامت زنان و غربالگری بیماری خاص زنان .
ـ تشکیل کمیته اشتغال با هدف کارآفرینی و اشتغال نیمه وقت بانوان با تکیه بر مشاغل خانگی . ـ کمیته آموزش و مشاوره با هدف پیگیری مسایل آموزش خانواده تحکیم و تعالی خانواده . ـ کمیته مناسبت ها ویژه زنان و گرامیداشت هفته زن و روز مادر با هدف زن و روز مادر با هدف تکریم جایگاه زنان و تجلیل از بانوان نمونه . ـ تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی با هدف تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از ـ پیگیری و تقویت سازمان های مردم نهاد با هدف ارتقاء جایگاه زنان و بالا بردن مشارکت اجتماعی زنان . ـ همکاری در برگزاری همایش های کارآفرینی فرهنگی ، هنری و ورزشی با رویکرد مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی . ـ انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با مسایل حوزه زنان . ـ ارزیابی شاخص های فعالیت و مشارکت زنان در شهرستان مانند زنان شاغل ، فعالان ورزشی و…. |
|
دبیرخانه عادی فرمانداری | ـ ثبت و صدور کلیه مکاتبات از طریق اتوماسیون اداری . | |
دبیرخانه ـ نامه رسان ـ نامه رسان کلیه اعضای اداری محرمانه ـ عادی | ـ کلیه مکاتبات محرمانه و عادی به اعضای شورای اداری شهرستان . | |
دبیرخانه بخشداری مرکزی | ـ انجام کلیه امور مربوط به روستاهای بخش مرکزی (با ۳۴ شورای اسلامی روستایی و ۲۸ دهیاری مصوب) به شرح ذیل :
ـ انجام کلیه امور ثبت ، صدور ، بایگانی و پیگیری نامه های بخشداری مرکزی (با موضوع پیگیری درخواست های شوراهای اسلامی و دهیاریها و همچنین رفع مشکلات روستائیان عزیز در سطح بخش) ـ پاسخگویی به استعلامات مختلف ادارات و نهادهای مختلف از بخشداری مرکزی از جمله ادارات برق ، آب و فاضلاب روستایی ، مخابرات ، گاز ، دفاتر اسناد رسمی و… ـ اطلاع رسانی و ابلاغ برنامه های ارگانها و نهادهای دولتی در سطح بخش مرکزی به مناسبت ها و عناوین مختلف و همکاری با نهادهای مزبور به منظور اجرای هر چه بهتر برنامه ها : ـ اطلاع رسانی اعتبارات واریزی به حساب دهیاریها و شوراهای اسلامی : ـ همکاری مستمر با شورای اسلامی بخش مرکزی جهت رسیدگی هر چه بهتر به امورات روستاهای فاقد شورای بخش مرکزی . ـ پیگیری و تلاش جهت تشکیل کمیسیون ماده ۹۹ قانون شهرداریها به منظور بررسی و رسیدگی به تخلفات ساختمانی روستایی . ـ همکاری و تعامل مداوم و مستمر با شرکت تعاونی دهیاریها جهت انجام هر چه بهتر امورات مربوط به روستاهای فاقد شورای بخش مرکزی . ـ همکاری با ستاد انتخابات استان و شهرستان به منظور برگزاری هر چه با شکوهتر انتخابات شوراهای اسلامی روستایی هر چهار سال یک بار . ـ انجام کلیه امور مربوط به صدور حکم انتصاب دهیاران پس از معرفی دهیار توسط شورای اسلامی روستا . ـ انجام کلیه امور مرتبط با انتخاب اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی . ـ برگزاری کمیسیون های تخصصی به منظور اجرای پروژه های مختلف در سطح بخش مرکزی از جمله کمیسیون ماده ۹۹ قانون شهرداریها ، کمیسیون حفاری و …. ـ صدور پروانه ساختمانی برای احداث واحدهای مسکونی ، کارگاهی و…. در سطح بخش مرکزی پس از استعلام از ارگانهای ذیربط واخذ پاسخ مثبت آنها (از جمله ادارات ، بنیاد مسکن ، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، حفاظت محیط زیست و…) ـ مراحل تکمیل پرونده تخلفات ساختمانی (کمیسیون ماده ۹۹) . ـ تکمیل فرم گزارش به کمیته کار کمیسیون ماده ۹۹ توسط مسئول امور فنی مشترک دهیاریها . ـ ابلاغ اخطاریه ده روزه به متخلف ساختمانی . ـ دریافت دفاعیه مکتوب از متخلف ساختمانی . ـ تکمیل فرم ارسال پرونده به کمیته کار کمیسیون ماده ۹۹ . ـ تکمیل فرم محاسبات مربوطه . ـ تکمیل صورتجلسه کمیته کار کمیسیون ماده ۹۹ توسط نمایندگان وزارت کشور ، دادگستری و راه و شهرسازی . ـ ارسال پرونده برای دبیرخانه کمیسیون ماده ۹۹ مستقر در استانداری با نامه فرماندار . ـ ابلاغ رای صادره از کمیسیون ماده ۹۹ استان اصفهان به فرد متخلف . ـ پس از ابلاغ مفاد رای به متخلف ، بخشداری مرکزی حسب مورد و بر اساس قوانین مربوطه نسبت به صدور گواهی پایان کار و یا اصلاح پروانه ساختمانی اقدام خواهد نمود . |