شهرک های صنعتی ستون فقرات اقتصاد کشور

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان لنجان در اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه اشتغال و حمایت از شرکت های صنعتی و دانش بنیان ، بازدیدی به دعوت حسین رجایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و با حضور حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان لنجان ، رسول سواری مدیر شرکت شهرک های صنعتی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان لنجان در اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه اشتغال و حمایت از شرکت های صنعتی و دانش بنیان ، بازدیدی به دعوت حسین رجایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و با حضور حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان لنجان ، رسول سواری مدیر شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان از شرکت های صنعتی بخش باغبادران انجام شد.

حمیدرضا محمدی فشارکی با بیان اینکه در حوزه استحفاظی این شهرستان شهرک‌های صنعتی قوی و متعددی وجود دارد که می توان از ظرفیت آنها برای افزایش سطح اشتغال بهره گرفت ، گفت : بسیاری بر این باورند که غول‌های صنعتی چرخ اقتصاد کشورهای توسعه‌ یافته را می‌گردانند اما این در حالی است که صنایع کوچک نقش مهمی در اقتصاد کشورها ایفا می‌کنند .
فرماندار لنجان در خصوص اهمیت و جایگاه شهرک های صنعتی بیان داشت : بسیاری از شاغلان بخش صنعت در صنایع کوچک و متوسط در حال فعالیت هستند و شهرک های صنعتی نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارند و با توجه به قابلیت های شهرستان می بایست به دنبال جذب سرمایه گذاران صنعتی باشیم .
حمیدرضا محمدی فشارکی صنایع کوچک را به دلیل کمک به رشد کارآفرینی و توسعه کسب و کار به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشورنامید و از مدیر شهرک های صنعتی خواست با نگاهی سخاوتمندانه تر به توسعه و تسهیل و رفع مشکلات شهرستان اقدام نمایند.

رسول سواری مدیر شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان نیز در سخنانی گفت : حدود ۳۸۵ پلاک زمین با کاربری کارگاهی و ۳۵ پلاک زمین با کاربری صنعتی در مساحت های متنوع را برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح شهرک های صنعتی استان در نظر گرفته شده است و همچنین حدود ۳۰ پلاک زمین برای ساخت واحدهای کارگاهی با مساحت ۲۸۸ متر مربع را برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نظر گرفته‌ایم که پس از احداث و تکمیل به صورت استیجاری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان، بهای حق بهره برداری با بیشترین مساعدت در نحوه پرداخت و اعمال تنفس ۶ ماهه و مشوق مربوطه دریافت می شود.
وی اضافه کرد: این شرکت‌ها در صورت بهره برداری پیش از موعد نیز مشمول حداکثر ۳۰ درصد مشوق بهای کل حق بهره برداری می شوند.

سواری همچنین با اشاره به توسعه ارائه خدمات الکترونیکی و آغاز واگذاری حق بهره برداری از زمین های صنعتی و کارگاهی، گفت: زمین‌های شهرک‌های صنعتی این استان از ابتدای سالجاری بطور کامل الکترونیکی به متقاضیان و بهره برداران واگذار می‌شود.

وی افزود:با توجه به تأکید دستگاه‌های نظارتی و تمهیدات اندیشیده شده، اصفهان به‌عنوان اولین استان در سال جاری واگذاری زمین صنعتی را به‌صورت الکترونیکی آغاز کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان ادامه داد: زیرساخت‌های فناورانه بسیاری برای این کار نیاز است تا بتوانیم این امکان را فراهم کنیم و سامانه‌های جی‌آی‌اس و نقشه‌های مرتبط با آن بر روی وب قرارگرفته و بر اساس سایت جی‌ای اس http://isipo.ir ، متقاضیان در هر نقطه از ایران و کشورهای دنیا می‌توانند زمین قابل‌واگذاری را مشاهده و انتخاب کنند و تا مرحله آخر که انعقاد قرارداد است را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند.

وی اظهار داشت: واگذاری الکترونیکی زمین‌های صنعتی موجب افزایش سرعت، دقت و شفافیت در شرکت شهرک‌های صنعتی استان شده و هرگونه شبهه‌ای را در رابطه با نحوه واگذاری زمین‌های صنعتی به صفر رسانده است.

سواری اضافه کرد: سیاست قطعی شرکت شهرک‌های صنعتی به صفر رساندن خدمات حضوری است و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی که از سال‌های گذشته شروع‌شده و به‌طورجدی آن را دنبال می‌کنیم، زیرساخت ارائه ۱۲ خدمت را آماده‌شده و به‌صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه می‌شود.

 

مطالب مشابه

بسمه تعالی با سلام و تحیات یا مقلب‌القلوب و الابصار یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال طنین ترنم بهار پر طراوت، که نشانه قدرت و عظمت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است بار دیگر بگوش می رسد و بوی نعمات و برکات آفریدگار یگانه استشمام […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان لنجان در آخرین روز کاری از سال ۱۴۰۲ و به مناسبت فرارسیدن بهار طبیعت و نوروز ۱۴۰۳ ، حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان لنجان به اتفاق معاونین جهت دیداری عیدانه و صمیمی با حضور در بین کارکنان فرمانداری ، ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات […]

۲۸ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان لنجان آخرین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنجان درسال ۱۴۰۲ با حضور کمال نوری معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار ، شهرداران و دیگر اعضاء در فرمانداری لنجان برگزار شد.    

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان لنجان در آستانه سال نو و شب عید ، حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان لنجان به اتفاق محسن یونسی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار و محسن رضایی رئیس اداره تعاون روستایی لنجان از محل توزیع اقلام طرح تنظیم بازار و میوه ویژه شب عید در اتحادیه […]

۲۷ اسفند ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 4 =