جلسه بررسی طراحی جدید موزه کتب و نسخ خطی پبده فولادشهر

جلسه بررسی طراحی جدید موزه کتب و نسخ خطی پبده فولادشهر برگزار شد. در جلسه ای که در دفتر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد، طرح جدید معماری موزه کتب و نسخ خطی پبده فولادشهر با حضور مهدی عبایی بخشدار فولادشهر، حسین ایزدی شهردار، مقصودی رئیس شورای اسلامی و […]

جلسه بررسی طراحی جدید موزه کتب و نسخ خطی پبده فولادشهر برگزار شد.

در جلسه ای که در دفتر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد، طرح جدید معماری موزه کتب و نسخ خطی پبده فولادشهر با حضور مهدی عبایی بخشدار فولادشهر، حسین ایزدی شهردار، مقصودی رئیس شورای اسلامی و داریوش پبدنی مدیر موزه کتب و نسخ خطی پبده، قضاوی نماینده شرکت عمران شهر جدید فولادشهر، خانم حمیدی مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، اعضاء انجمن موزه داران اصفهان و فتحی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان لنجان؛ مورد بررسی قرار گرفت.

طراحان معماری این موزه ضمن بیان فازهای مطالعاتی انجام شده برای دستیابی به طرح نهایی، ایده معماری های دستکند اورارتویی را الهام بخش کانسپت اصلی طراحی خود معرفی نموده و چگونگی تاثیر این کانسپت بر نحوه نورگیری و طراحی مبلمان و همچنین طراحی عملکردهای موزه برای حضار تشریح کردند.

شهردار فولادشهر با تبیین ضوابط طرح تفصیلی فولادشهر و ملزومات صدور پروانه ساختمانی جهت احداث این موزه، از طراحان خواست تا موارد مطروحه را در طراحی فاز۲ این موزه لحاظ کنند.

مهدی عبایی نیز حضور اقوام مختلف و تنوع فرهنگی موجود در بخش فولادشهر را ظرفیت بالقوه ای دانست و گفت، ایجاد ساختمان جدید موزه پبده می تواند تاثیر بسزایی در به اجرا درآمدن این ظرفیت ها داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی فولادشهر نیز آمادگی این شورا برای ایجاد ساختمان جدید موزه را اعلام و ابراز امیدواری کرد با همراهی سایر اعضاء شورای اسلامی فولادشهر بتوانیم شاهد مصوباتی برای تسهیل روند ساخت و توسعه این موزه باشیم.

قضاوی نماینده شرکت عمران شهر جدید فولادشهر نیز شرایط افزایش مساحت زمین تخصیصی برای ساخت موزه پبده را مطرح کرد تا در صورت نیاز بتوان از این شرایط برای اجرای طرح موزه پبده استفاده نمود.

مدیر موزه پبده فولادشهر نیز ضمن تشکر از همراهی مسئولین برای تشکیل و حضور در جلسه، به دغدغه های خود برای حفظ و اعتلای فرهنگ در جامعه اشاره کرده و ضمن بیان رتبه های کشوری که موزه پبده در ارزیابی های سالانه ایکوم ایران، موفق به کسب آن ها شده است، ابراز امیدواری کرد با لطف خدا و همراهی مسئولان می توان ضمن ساخت موزه جدید پبده، زمینه معرفی بیشتر فرهنگ ایران را در دنیا فراهم نماید.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان ضمن خوش آمدگویی به حضار جلسه، از زحمات داریوش پبدنی در خصوص ایجاد و مدیریت موفق موزه کتب و نسخ خطی فولادشهر تقدیر نموده و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شخصا از محل فعلی موزه و زمین اختصاص یافته برای احداث موزه جدید بازدید و ضمن رایزنی با مسئولین مربوطه، تصمیمات لازم را برای ادامه روند منطقی تخصیص زمین و صدور مجوزهای احداث موزه، اتخاذ نمایند.

در پایان جلسه با توجه به پیشنهاد عبایی بخشدار، مقرر شد جلسه بعدی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی استان در فولادشهر برگزار شود.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

جلسه مشترک ایجاد ظرفیت مسافری خط راه آهن موجود ایستگاه ریز (زرین شهر)   جلسه مشترک ایجاد ظرفیت مسافری بر روی خط راه آهن موجود و استفاده از ظرفیت ایستگاه ریز (زرین شهر) به عنوان ایستگاه مسافر ۸ صبح روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری در سالن جماعات فرمانداری شهرستان لنجان به ریاست محسن […]

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

گزارش تصویری از مراسم برزگداشت شهادت سردار زاهدی در باغبهادران بیست و ششم فروردین ماه سال جاری  

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد شهرستان لنجان دراین مراسم احمدیوسفی رییس سابق امداد لنجان طی گزارشی از پرداخت بیش از ۷۰۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به بیش از ۳۷۰ نفر از مددجویان وافراد نیازمند شهرستان در سال ۱۴۰۲ پرداخت وزمینه اشتغال و توانمندسازی آنان با مساعدت وهمراهی کارگروه شورای اشتغال شهرستان فراهم شده و در […]

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

جلسه تبیین و تشریح چگونگی تخصیص و توزیع آب کشاورزی و بنش بندی در سال جاری جلسه تبیین و تشریح چگونگی تخصیص و توزیع آب کشاورزی و بنش بندی آن به ریاست حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان لنجان معاونان فرمانداری بخشداران و ائمه جمعه شهرهای زرین شهر، ورنامخواست، سده لنجان، باغ بهادران و مدیریت جهاد […]

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + پانزده =