بیکاری و بی آبی دغدغه اول شهرستان لنجان

پیگیری و برآورده کردن انتظارات مردم شهرستان در دستور کار فرماندار لنجان قرار دارد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری لنجان درروزی که شهرستان لنجان بواسطه سفر ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان اصفهان میزبان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و نماینده تام الاختیار رئیس جمهور بود، فرماندار لنجان در شورای […]

پیگیری و برآورده کردن انتظارات مردم شهرستان در دستور کار فرماندار لنجان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری لنجان درروزی که شهرستان لنجان بواسطه سفر ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان اصفهان میزبان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و نماینده تام الاختیار رئیس جمهور بود، فرماندار لنجان در شورای اداری شهرستان باسخنانی بی پرده از موضوعات و مشکلات و دغدغه های مردم شهرستان صحبت کرد.
حمیدرضا محمدی فشارکی در ابتدای سخنان خود گفت: در طول سفر بدون رودربایستی و فارغ از همه ملاحظات ، تمام مطالبی را که باید رئیس جمهور بدانند به رسم امانتداری و از زبان مردم شهرستان لنجان با جزئیات کامل بیان داشتم.
فرماندار لنجان خطاب به نماینده تام الاختیار رئیس جمهور و همراهان ایشان بیان داشت در تقسیمات کشوری و استانی از شهرستان لنجان به عنوان شهرستان برخوردار یاد میشود که تعریف ما در شهرستان با تعریف برخورداری از منظر شما متفاوت است.
محمدی فشارکی گفت شهرستان لنجان برخوردار است ولی برخوردار از ۱۲۰۰۰ رزمنده دفاع مقدس، ۷۵۰ شهید گلگون کفن، ۱۲۳ آزاده سرافراز، بیش از ۲۳۰۰ جانباز و نیز حدود ۶۰ کیلومتر از زاینده رود در جغرافیای لنجان قرار دارد.
فرماندار لنجان در ادامه افزود: شهرستان لنجان بالغ بر ۲۰۰۰ هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارد و بدلیل داشتن نقاط برجسته طبیعی و چشم اندازی زیبا، مستعد گردشگری میباشد.
محمدی فشارکی در ادامه سخنان خود در شورای اداری شهرستان لنجان در خصوص توسعه صنعتی شهرستان گفت بدلیل صنایع ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولادصبا و مجتمع صنایع دفاع ، سه ناحیه صنعتی ، دو شهرک صنعتی، سه منطقه کارگاهی نیز شهرستان صنعتی محسوب میشویم.
فرماندار لنجان وجود جاذبه های فراوان طبیعی و صنعتی و نزدیکی به مرکز استان و قرار داشتن در مسیر مواصلاتی بین چند استان را عاملی دانست که شهرستان لنجان را بعنوان یکی از مهاجرپذیرترین شهرستان های استان اصفهان معرفی میکند.
محمدی فشارکی که بعنوان نماینده دولت در شهرستان شناخته میشود از نرخ بالای بیکاری شهرستان انتقاد کرد و افزود باوجود تعداد زیاد صنایع و ظرفیت های فراوان گردشگری و زمین های مستعد کشاورزی باید اعلام کنم شهرستان لنجان در رتبه اول بیکاری قرار دارد.
فرماندار لنجان در خصوص مشکلات اساسی و زیر ساخت مساکن مهر شهرستان خصوصا در فولادشهر،  مشکلات طرح اقدام ملی مسکن در تامین زمین خصوصا در زرین شهر سخن به میان آورد و از کم توجهی و عدم توجه مسئولین در موضوعات اجتماعی و فرهنگی از قبیل تداخلات فرهنگی و کمبود اعتبارات در ایجاد فضاهای فرهنگی در همه شهرهای شهرستان لنجان و عدم توجه به سرمایه گذاری و تسهیل شرایط آن در بخش گردشگری لنجان ابراز ناراحتی نمود.
محمدی فشارکی درحوزه آب و فاضلاب نیز به عدم تکمیل پروژه خط انتقال و مخازن ذخیره آب و عدم توجه به اجرای شبکه آب و فاضلاب مساکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن ، نبود سیستم شبکه فاضلاب در روستاهای بالادست رودخانه زاینده رود در بخش باغبادران ، عدم تکمیل شبکه فاضلاب شهری در اغلب شهرهای شهرستان لنجان اشاره کرد.
فرماندار لنجان در حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست موقعیت توپوگرافی منطقه ، تردد بالای خودروها بدلیل وجود صنایع بزرگ ، وجود محورهای مهم مواصلاتی منطقه ، مناطق کارگاهی مزاحم شهری را عامل مهم آلودگی هوا برشمرد و گفت در شهرستان لنجان ۱۲۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد که تعدادی از آنها در لیست صنایع آلاینده قرار دارد.
محمدی فشارکی درجلسه شورای اداری شهرستان لنجان با بیان اینکه در خصوص احیاء زاینده رود مطالبه جدی داریم ، از معاون رئیس جمهور جهت اصلاح و حذف بندهای آبخیزداری غیر کارشناسی بالا دست منطقه و ضرورت احیاء دائمی رودخانه زاینده رود برای حفظ کارکردهای اکولوژیک و شفاف سازی منابع و مصارف آب در دو استان درخواست همکاری کرد.
فرماندارلنجان از دغدغه و نگرانی خود درخصوص آسیب رسیدن به کشت بهاره کشاورزان لنجان خبر داد و افزود با توافق صنف کشاورزان قرار بر این بود که همان میزان که برای شرق استان آب رهاسازی میشود برای کشاورزان غرب استان نیز همان میزان بارگذاری شود ولی درحالی که کشاورزان ما در وقت کِشت و زراعت بهاره خود هستند هنوز تصمیمی جهت رها سازی حقابه شهرستان لنجان صورت نگرفته است و این درحالیست که زمین های کشاورزان لنجان درحال خشک شدن و آسیب رسیدن به صنف کشاورزان است.
درپایان فرماندار لنجان در خصوص  لزوم حمایت دولت از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی IT در لنجان جهت رفاه صنعتگران و سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه سخن گفت و از پیگیریهای نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که در این سفر اتفاقات خوبی برای مردم شهرستان لنجان رقم بخورد.

 

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

جلسه مشترک ایجاد ظرفیت مسافری خط راه آهن موجود ایستگاه ریز (زرین شهر)   جلسه مشترک ایجاد ظرفیت مسافری بر روی خط راه آهن موجود و استفاده از ظرفیت ایستگاه ریز (زرین شهر) به عنوان ایستگاه مسافر ۸ صبح روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری در سالن جماعات فرمانداری شهرستان لنجان به ریاست محسن […]

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

گزارش تصویری از مراسم برزگداشت شهادت سردار زاهدی در باغبهادران بیست و ششم فروردین ماه سال جاری  

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد شهرستان لنجان دراین مراسم احمدیوسفی رییس سابق امداد لنجان طی گزارشی از پرداخت بیش از ۷۰۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به بیش از ۳۷۰ نفر از مددجویان وافراد نیازمند شهرستان در سال ۱۴۰۲ پرداخت وزمینه اشتغال و توانمندسازی آنان با مساعدت وهمراهی کارگروه شورای اشتغال شهرستان فراهم شده و در […]

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

جلسه تبیین و تشریح چگونگی تخصیص و توزیع آب کشاورزی و بنش بندی در سال جاری جلسه تبیین و تشریح چگونگی تخصیص و توزیع آب کشاورزی و بنش بندی آن به ریاست حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان لنجان معاونان فرمانداری بخشداران و ائمه جمعه شهرهای زرین شهر، ورنامخواست، سده لنجان، باغ بهادران و مدیریت جهاد […]

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − چهار =